«Είμαι πάρα πολλά για να μην είμαι τίποτα και πολύ λίγος για να είμαι κάτι»… * * * * * «Ψάχνω να βρω λέξεις… που να "αγγίζουν" κι αγγίγματα που να μιλούν»…

4 Οκτ 2009

Βενεζουέλα η ποικιλόμορφη…

Εκεί που έζησα 41 ολόκληρα χρόνια!

To 1498, στο τρίτο του ταξίδι, ο Χριστόφορος Κολόμβος, «πάτησε το πόδι του», για πρώτη φορά, στην αμερικανική ήπειρο. Ήταν οι ανατολικές ακτές της σημερινής Βενεζουέλας. Εκείνος πίστευε, φυσικά, ότι είχε φτάσει στις Ινδίες. Κατόπιν αποκαλύφθηκε το λάθος του οπότε προστέθηκε και το «Δυτικές» για να ξεχωρίζει από τις... κανονικές. Θα είναι, ωστόσο, δυο χρόνια μετά όταν ο Αλφόνσο ντε Οχέδα, συντροφιά με τον Αμέρικο Βεσπούτσι διασχίζουν τα νέα αυτά πανέμορφα εδάφη -το «ελ ντοράδο» των ευρωπαίων- κι αντικρίζουν τους καταυλισμούς των Ινδιάνων της περιοχής με τις αχυρένιες καλύβες στημένες σε πασσάλους μπηγμένους μέσα στη θάλασσα. Ευθύς, βλέποντας αυτό, ο Βεσπούτσι, του ήρθε στο νου η Βενετία και έτσι ονόμασε τον τόπο αυτό: Μικρή Βενετία! Που με τα χρόνια μετονομάστηκε σε Βενεζουέλα.
.
Η Βενεζουέλα είναι μια χώρα με απαράμιλλες φυσικές ομορφιές. Ο Δημιουργός, σίγουρα, στις μεγάλες του εμπνεύσεις, φάνηκε ιδιαίτερα γενναιόδωρος μαζί της. Η ποικιλόμορφη αυτή χώρα έχει να προσφέρει στον επισκέπτη της ό,τι αυτός αναζητεί, καθ’ όλο το χρόνο. Παραμυθένιες παραλίες με ψηλόλιγνους κοκκοφοίνικες και πλούσια τροπική βλάστηση, θάλασσες στο χρώμα του τουρκουάζ με κρυσταλλένια νερά. Πολύχρωμους κοραλλιογενείς βυθούς κι ένα ζεστό ήλιο. Ατέλειωτα παρθένα δάση στα νοτιοανατολικά της χώρας, εκεί όπου συναντά κανείς τον επίγειο, πράγματι, παράδεισο που σκάρωσε, θαρρείς, ο Θεός και δεν είναι άλλος από την πασίγνωστη περιοχή Canaima. Πραγματικός πνεύμονας ζωής του πλανήτη μας! Βασίλειο με δεκάδες χιλιάδες είδη ζωικού και φυτικού πλούτου. Με οργιώδη βλάστηση, έτσι ώστε να χάνεται το μάτι στο πράσινο. Λίμνες, τεράστια ποτάμια (Orinoco, Caroni) και καταρράκτες όπως τον γνωστό Salto Angel, τον υψηλότερο του κόσμου, (975 μ.). Εδώ, φαίνεται, η φύση αποφάσισε να ιερουργήσει από μόνη της. Αλλιώς τι είδους παράδεισος θα ήταν; Σε κυριεύει το δέος και η έκσταση κι αναρωτιέσαι: Δεν έχουν τελειώσει ακόμα τα θαύματα σε τούτον τον κόσμο;
.
Στο κέντρο της και προς τα νότια, συναντάς τις αχανείς πεδιάδες (Los Llanos). Η φύση χρόνο το χρόνο, αιώνα τον αιώνα δουλεύει κι εδώ ασταμάτητα. Μυστήριο και μαγεία μαζί. Εδώ ισχύουν μόνο δυο εποχές, των βροχών και της ξηρασίας κι ανάμεσα τους μια φυσική αρμονία μοναδική. Τα χρώματα σε τούτα τα μέρη, κι ανάλογα με την ώρα, παίρνουν άλλη διάσταση και η μαγεία του τοπίου ξυπνά όλες τις αισθήσεις.
Στα βορειοδυτικά απλώνεται μια μικρή «Σαχάρα», (Los Medanos de Coro). Μια αμμώδη έρημος που ο αέρας ανάλογα με τα κέφια του μεταφέρει την άμμο και φτιάχνει τους αμμόλοφους πότε στα δεξιά και πότε στα αριστερά του δρόμου που τη διασχίζει.
Και το πιο παράδοξο, στα νοτιοδυτικά, στην οροσειρά των Άνδεων, τη «ραχοκοκαλιά», θα έλεγα, της Νότιας Αμερικής, θα συναντήσει ο επισκέπτης τις χιονισμένες βουνοκορφές του Pico Bolívar (5.007 μ.) Ναι, χιόνια μέσα στο τροπικό! Δεν είναι παραίσθηση, αποκάλυψη είναι. Και με το πιο ψηλό (4.765 μ.) και πιο μακρύ (12,5 χλμ.) τελεφερίκ του κόσμου από την πόλη Μέριδα σε μια αξέχαστη διαδρομή φτάνεις σχεδόν στην κορυφή.
Δεν θα ήθελα να παραλείψω την εικόνα που παρουσιάζουν οι χιλιάδες πλατφόρμες άντλησης πετρελαίου που ξεπροβάλουν σαν κατάρτια πλοίων μέσα απ’ τη θάλασσα του κόλπου του Μαρακάιμπο στη βορειοδυτική και θερμότερη περιοχή της. Πετρελαιοπηγές παντού και μια... αφόρητη ζέστη.

Αυτή είναι με λίγα λόγια η Βενεζουέλα, που με το υπέροχο κλίμα και την ομορφιά του τοπίου της θα μπορούσε, με μια σωστή τουριστική υποδομή, να ήταν σήμερα μια από τις πλέον ακμάζουσες στον τομέα αυτό και να μην τα περίμενε όλα από το πετρέλαιό της. Αλλά...
Μηθυμναίος

23 σχόλια:

  1. Διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον τα όσα γα τη χώρα που έζησες τόσα χρόνια αναφέρεις.
    Πραγματικά ήταν γενναιόδωρος ο Δημιουργός μαζί της.
    Ο Γλόρος μου είπε πως είναι και πολύ πλούσια.

    Τώρα το πώς διαχειρίζονται τον πλούτο της, υποψιάζομαι πως ...σκοντάφτει στο "Αλλά" σου
    Καλή σου εβδομάδα,

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μαγικός κόσμος και του ονείρου για μένα...
    Να είσαι καλά καλό βράδυ.

    Πατριωτάκι μου ο δαίμων των μπλόκς
    εβαλε λάθος την ημερομηνία για τον Κολόμβο; η δεν θα είδα καλά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΣΥΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΟ ΛΑΘΟΣ ΠΡΙΝ..ΩΡΑΙΟ ΤΑΞΙΔΙ ΜΑΣ ΕΚΑΝΕΣ!
    ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΣΥΝΟΝΟΜΑΤΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. και απίθανες φωτο!

    και καλημέρα με αγάπη στράτο καλοντυμένε...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θαυμάσια η ταξιδιωτική σου περιήγηση Στράτο. Κατατοπιστηκές πληροφορίες, εξωτικές εικόνες, νοσταλγική ατμόσφαιρα!!
    Εσύ τα έζησες, εμείς, όσοι δεν έτυχε να ταξιδέψουμε προς τα κει, τα απολαμβάνουμε από τούτη την παρουσίαση.
    Ξέρεις να εκτιμάς τη φύση με τις ομορφιές της.
    Να σαι καλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Έχεις δίκιο αγαπητέ μου Στράτο στην περιγραφή της Βενεζουέλας. Κάποτε ταξίδευα κι εγώ στη Βενεζουέλα με ταξίδια μόνο ανάμεσα ΗΠΑ και Βενεζουέλα, με βαπόρι για γενικό εμπόριο general cargo όχι δεξαμενόπλποιο χρονοναυλομένο από την Venezolana de Navegacion κρατική εταιρία για ένα χρόνο.
    Κάναμε ταξίδια σε όλα τα λιμάνια από Maracaibo, Salinas, La Guaira, puerto la Cruz. puerto cabello, Cuanta, Cumana, Carupano.
    Τότε που η αξία ενός $ ήταν τρεις Βολιβαρες και 30 λεπτά.
    Σκέπτομαι κάποτε να γράψω για αυτές τις περιπέτειες, όσο για τα χιόνια σε τροπικό μέρος είναι αλήθεια, εφόσον όταν ταξίδευα στην Κολομβια στην Baranquilla στην είσοδο του ποταμού Rio Magdalenas από αριστερά μας προς Βενεζουέλα φαινόταν ένα βουνό όπου η κορφή του χανόταν στα σύννεφα, οι ντόπιοι μας έλεγαν ότι ήταν πάντα χιονισμένη.
    Φίλε χάρηκα που ξανά...
    Αυτό το τεράστιο χρονικό διάστημα 41 χρόνια όπου έζησες εκεί μια ζωή ολόκληρη έχει αφήσει τα ίχνη της σε sensibilidad και νοσταλγία...
    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ...41 χρόνια! Ολόκληρη ζωή, οικογένεια, παιδιά, δημιουργία!
    Πανέμορφη χώρα κι άνθρωποι, μα η πατρίδα πρώτη!
    Εύχομαι να είναι εξ ίσου δημιουργική και καλύτερη.
    Πάντα με υγεία. Όλα τ' άλλα, μέρος από το ταξίδι της ζωής.
    Φίλησέ μας τις όμορφες,
    Υιώτα
    Αστοριανή
    ΝΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ,

    Το είπαμε, Γλαρένια μου, ο Δημιουργός είχε τα κέφια του, τότε.
    Ο Γλάρος σου έχει απόλυτο δίκιο, και τι δεν έχει αυτή η χώρα, αν είχε και πολιτικούς, τότε θα ήταν ο Παράδεισος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ ελιτσα,

    Να ‘σαι καλά, πατριωτάκι μου. Αυτός ο δαίμων χώνεται παντού… είχες δίκιο, το διόρθωσα και σ’ ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ ΣΤΡΑΤΗΣ ΠΕΡΕΛΗΣ,

    Συνονόματε ποιητή μου, δεν πρόλαβα να διαβάσω το σχόλιο, οπότε η συγγνώμη δεν έχει λόγο…
    Είναι μια πανέμορφη χώρα, Στρατή, την έχω ζήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ (-),

    Οι φωτογραφίες δεν λένε τίποτα, Ελένη μου αγαπημένη. Που να την δεις στ’ αλήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Μαριάνθη,

    Σ’ ευχαριστώ, Μαριάνθη. Ήταν χρέος μου, κατά κάποιο τρόπο, να αφιερώσω μια ανάρτηση στη χώρα που έζησα τα καλύτερα χρόνια της ζωής μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ pylaros,

    Τα έχουμε ξαναπεί φίλε ταξιδευτή. Εσύ γνώρισες όλα τα λιμάνια της κι εγώ τις εξωτικές ομορφιές της.
    Τι μου θυμίζεις τώρα (1 $ = 3,30) τότε, (1 $ = 6.000) σήμερα!!!
    Όσο για την τελευταία σου παράγραφο συμφωνώ απόλυτα!
    Θα περιμένω τις δικιές σου ζωντανές ιστορίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @ Αστοριανή,

    Έτσι είναι Υιώτα, μια ολόκληρη ζωή! Πολλά μου δίδαξε… αυτό το ταξίδι της ζωής κι ας είχε και πινελιές πίκρας.
    Τα φιλιά σου θα δοθούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημέρα φίλε Στράτο.
    Να σ΄ευχαριστήσω γιά την όμορφη και τρομερά ενδιαφέρουσα περιήγηση στην πανέμορφη - όπως την ονομάζεις - Βενεζουέλα.
    Παλαιότερα έχω διαβάσει κάποια βιβλία σχετικά με αυτή τη χώρα και πάντοτε μου κεντούσε το ενδιαφέρον μιάς γνωριμίας αλλά.....Δεν έγινε ποτέ.
    41 χρόνια εσύ εκεί 41 χρόνια κλείνω κι΄εγώ φέτος εδώ. Πικρή η ξενητιά φίλε μου.
    Νάσαι καλά
    Ντένης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Όμορφο Στράτο να μνημονεύεις τον τόπο που έζησες και όταν τούτος ήταν φυσικός παράδεισος...

    αχ και να μπορούσαμε να επισκεφτούμε έστω σαν τουρίστες τέτοιες ομορφιές...

    και τούτος που ζούμε παράδεισος είναι, αν τον προστατεύαμε και τον σεβόμαστε λίγο δεν θα...

    ξέρεις...

    την καλημέρα μου κι από δω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ Dennis Kontarinis,

    Δεν υπερβάλλω, Ντένη, είναι πανέμορφη. Απαράμιλλες φυσικές ομορφιές, κάτι άλλα έχει που… χαλάνε το σκηνικό…
    Πόσο εύκολα λες το 41 κι όμως είναι μια ζωή. Συμφωνείς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ genna,

    Το οφείλω, Τζεννάκι, της το οφείλω! Εκεί έζησα τόσα χρόνια (και πολύ καλά!) εκεί ανδρώθηκα, εκεί έκανα την οικογένειά μου και τόσα άλλα… Τώρα αναπολώ.
    Αν κάποτε έχεις την ευκαιρία να πας, θα σε καθοδηγήσω ευχαρίστως.

    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πανέμορφη χώρα... Μας την παρουσίασες με τόση αγάπη που συγχώρα με που το επισημαίνω αλλά μάλλον η μισή σου καρδιά εκει πέρα βρίσκεται! Και δικαιολογημένα!
    Να ελπίσουμε και σε άλλες αναρτήσεις σχετικά με την Βενεζουέλα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @ xeimwniatikhliakada,

    Μα είναι φυσικό, φίλη μου, να έχω αφήσει τη μισή μου καρδιά εκεί. Ίσως και κάτι παραπάνω...

    Κι εγώ θέλω να ελπίζω πως ναι, θα υπάρχουν κι άλλες.

    Καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Σϊγουρα θα υπάρξουν κι άλλες καλε μου,Στρατή αφού έχεις αφήσει κάτι παρπάνω από τη μισή σου καρδιά!
    Θα τις περιμένουμε λοιπόν :-)

    Kαλημέρα κι από μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Σϊγουρα θα υπάρξουν κι άλλες καλε μου,Στρατή αφού έχεις αφήσει κάτι παρπάνω από τη μισή σου καρδιά!
    Θα τις περιμένουμε λοιπόν :-)

    Kαλημέρα κι από μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Σϊγουρα θα υπάρξουν κι άλλες καλε μου,Στρατή αφού έχεις αφήσει κάτι παρπάνω από τη μισή σου καρδιά!
    Θα τις περιμένουμε λοιπόν :-)

    Kαλημέρα κι από μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ωραίες που ’ναι οι αγκαλιές κι ας ζωγραφίζονται μόνο με λόγια...
Σας ευχαριστώ!